Przejdź do głównej zawartości

NA ZACHODZIE CZAS ZMIAN czyli LUBUSKA NOC BELFRÓW

Nowy Rok rozpoczynamy z przytupem, wierząc, że to będzie kolejny dobry rok dla edukacji. Mając na uwadze konieczność nieustannego wprowadzania oddolnych zmian, Kreatywny polonista (Agata Karolczyk-Kozyra) i Ster Edukacyjny (Agata Sieńczak) łączą siły, wspólnie organizując Lubuską Noc Belfrów. Jej hasło przewodnie to “Na Zachodzie czas zmian“. Mimo tego że noc odbywa się w województwie lubuskim, ma zasięg ogólnopolski i skierowana  jest do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych oraz wszystkich przedmiotów. Swoje prelekcje wygłoszą znane nauczycielki i nauczyciele z całej Polski, autorzy blogów i kanałów edukacyjnych, trenerzy i eksperci Microsoftu, członkowie grupy Superbelfrzy RP, ambasadorzy wielu programów edukacyjnych, specjaliści i praktycy nauczania aktywnego.  Noc odbędzie się online 15.01.2020 o godz. 18.00, a nasze wydarzenie patronatem objęli: Wiosna Edukacji, Plan daltoński, Irmina Żarska - Rysunkowy język polski oraz wydawnictwo SENSOR.

Dotychczas w formie online odbyły się dwie noce belfrów - w Tucznie oraz w Kamieniu Krajeńskim, a ich organizatorkami były autorki bloga "Lekcje szyte na miarę" - Magdalena Krajewska i Beata Gwizdała.

Do czego potrzebna jest nam taka noc? Pełni ona wiele funkcji. Najważniejszą z nich jest rozwijanie jednej z kompetencji kluczowych - uczenia się przez całe życie. To także czas na wymianę doświadczeń, szukanie inspiracji, nowych pomysłów, pozytywnej energii, niejednokrotnie początek wychodzenia ze swojej strefy komfortu, a jednocześnie sposób na wprowadzanie zmiany i zastanawianie się, co chce się zmienić.

Po feriach czeka nas kolejny trudny czas, dlatego zacznijmy nowy semestr z ciekawymi pomysłami i pozytywnym nastawieniem!

                                                                      Kreatywny polonista i Ster Edukacyjny

                                                                 Agata Karolczyk-Kozyra i Agata Sieńczak



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

11 listopada - scenariusz uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości "Nie ma sprawy ważniejszej niż Polska"

Rocznica odzyskania niepodległości to jedno z najważniejszych świąt w kalendarzu szkolnym, ponieważ kształtuje postawy patriotyczne i uczy szacunku do historii ojczystej. Wpisuje się zatem nie tylko w rozwijanie kompetencji kluczowych, ale przede wszystkim w realizację założeń polityki oświatowej państwa. O różnych pomysłach na świętowanie Dnia Niepodległości pisałam już tutaj , tutaj i jeszcze tutaj . Na podanych stronach znajdziecie nie tylko opisy uroczystości szkolnych, ale też gotowe pomysły na lekcje otwarte i pokazowe, gry edukacyjne i wieczory filmowe. W mojej szkole niemalże od piętnastu lat z okazji Narodowego Święta Niepodległości odbywa się uroczysta akademia o randze powiatowej, w której uczestniczą władze powiatowe i miejskie oraz społeczność szkolna. Przygotowanie co roku nowego scenariusza, utrzymującego wysoki poziom, to trudne wyzwanie, dlatego zawsze pod uwagę fakt, by był on przygotowany tak, aby młodzież licealna  zainteresowała się tym, co dzieje się na s

PIERWSZA LEKCJA, czas start!

Nowy rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, dlatego warto zastanowić się nad pierwszą lekcją i to właśnie jej poświęcony jest dzisiejszy wpis. Wielu polonistów, zwłaszcza tych, którzy zaczynają pracę w szkole, zastanawia się jak zacząć, by było ciekawie, inaczej niż zwykle, by zrobić dobre wrażenie na uczniach, z którymi zaczyna się pracę. To już nie te czas, kiedy to nauczyciel, wchodząc do klasy, budził strach i swoją osobą sprawiał, że natychmiast robiło się cicho. Ci, którzy robią tak nadal, z pewnością nie będą się cieszyć autorytetem wśród młodych ludzi. Dziś nauczyciel musi być kreatywny, to tutor [1] lub coach [2] , a może nawet tutor i coach jednocześnie, dlatego już od pierwszych zajęć musi jasno określić cele współpracy z uczniami. Nie od dziś wiadomo, że pierwsza lekcja z reguły poświęcona jest zaprezentowaniu przedmiotowego systemu oceniania oraz zapoznaniu z kanonem lektur na dany rok szkolny. Można ją jednak urozmaicić na kilka sposobów. Otrzymując nową klasę

JAK PRACOWAĆ METODĄ STACJI ZADANIOWYCH na lekcjach języka polskiego?

Cieszę się, że zaglądacie na mojego bloga i szukacie tu inspiracji. Dziś pomysł uniwersalny, który można wykorzystać na każdym poziomie edukacyjnym. Metodę tę poznałam dzięki nauczycielom języka polskiego, którzy udzielają się w grupach dla polonistów  na Facebooku. Stacje zadaniowe, bo o nich mowa, to jedna z ciekawszych metod aktywizujących, która polega na zmienności zadań, sposobu ich wykonania oraz na dosłownej zmianie miejsca pracy. Uczniowie pracują na przygotowanych wcześniej stanowiskach, zawierających zadania z określonej partii materiału. Podczas lekcji nauczyciel jest wyłącznie obserwatorem. metoda ta zachwyciła mnie do tego stopnia, że często wykorzystuję ją podczas zajęć. Pracuję nią chętnie, ponieważ widzę, że uczniom również się podoba. Stacje zadaniowe często pomagają utrwalić i usystematyzować nam wiedzę na temat omawianych lektur. Jak przygotować się zatem do pracy metodą stacji zadaniowych? Oto kilka praktycznych wskazówek: 1. Należy odpowiednio przygoto