Ferie zimowe w naszym kraju to ciekawe zjawisko - jedni mają już niemal
połowę za sobą, drudzy jeszcze nawet o nich nie myślą. Niestety w tym roku
zaliczam się do grupy pierwszej, dlatego już powoli myślę o tym, jak rozpocząć
nowy semestr. Mam nadzieję, że pomysł, który przyszedł mi do głowy, Was również
zainspiruje do działania.
Tradycyjnie już na pierwszej lekcji wykorzystam moje pudełko z
niespodzianką. Uczniowie bardzo lubią, gdy przychodzę z nim na lekcje, ponieważ
wiedzą, że czeka na nich wtedy coś ciekawego. Większość z nas lubi otrzymywać
drobne upominki, a zwłaszcza takie, które nas motywują, dlatego do pudełka włożę
karteczki motywacyjne na nowy semestr i poproszę uczniów, by wylosowali
życzenia dla siebie. Pojawią się na nich krótkie hasła, sentencje, a także
życzenia powodzenia w rozpoczynającym się półroczu. Poniżej gotowy spis z moimi
ulubionymi propozycjami haseł motywacyjnych. Nic tylko drukować i działać :)
To
Twoja nowa szansa!
|
Uwierz
w siebie!
|
Dasz radę! |
Walcz
do końca!
|
Nowy
semestr, nowe możliwości!
|
To
będzie dobry semestr!
|
Niech
moc będzie z Tobą!
|
Twój
mózg lubi rzeczy niezwykłe – wykorzystaj to!
|
Żeby
mieć dobry pomysł, trzeba mieć wiele pomysłów!
|
Świat
jest pełen inspiracji i kreatywnych pomysłów, ale zawsze znajdzie się miejsce
na nowe, TWOJE!
|
Nie
idź tam, gdzie może prowadzić ścieżka. Zamiast tego idź tam, gdzie nie ma
ścieżki i zostaw za sobą ślad!
|
Jeśli możesz poszczycić się
wytrwałością, dasz sobie radę bez wielu innych zalet!
|
Nie bój się dużego kroku!
|
Życie jest przygodą dla odważnych!
Nie bój się!
|
Jeśli masz marzenie, daj mu
zaistnieć!
|
Cokolwiek umysł jest w stanie
sobie wyobrazić jest to w stanie osiągnąć!
|
Nie
bój się porażki! Niech zmotywuje Cię ona do działania!
|
Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia
celu tylko dlatego, że jego osiągnięcie wymaga czasu!
|
Jeśli jesteś wystarczająco
szalony, by myśleć, że możesz zmienić świat, jesteś tym, który go zmienia!
|
Dzisiaj jest właściwy dzień, aby
zacząć wszystko od nowa i żyć w pełni!
|
Potykając się, można zajść daleko,
nie wolno tylko upaść i nie podnieść się!
|
Pamiętaj,
nie jest hańbą upaść, ale długo leżeć!
|
Poczucie humoru dobrze amortyzuje
życiowe wstrząsy!
|
Poddający się – nigdy nie wygrywa,
a wygrywający – nigdy się nie poddaje!
|
Jesteś jedyną osobą na świecie,
która może wykorzystać Twój potencjał!
|
Jeśli masz cierpliwość, będziesz
miał, co zechcesz!
|
Byle
do przodu!
|
Kiedy poczujesz, że chcesz coś
zrobić, rób to od razu, teraz!
|
Padłeś?
Powstań, popraw koronę i działaj dalej!
|
Bądź
bohaterem swojego życia! To wielki akt odwagi!
|
Patrz na siebie, jak na osobę,
którą chcesz się stać, a nie na taką, jaką jesteś dziś!
|
Edukacja
to nie uczenie się faktów, a przyzwyczajanie umysłu do myślenia!
|
Powstrzymuje
Cię nie to kim jesteś, a to kim myślisz, że nie jesteś! Dasz radę!
|
Określ swój cel i go realizuj! To
czy stanie się faktem zależy tylko od Ciebie!
|
Nic
nie zmienia się samo! To Ty musisz dokonać zmian i uwierzyć w swój sukces!
|
Wszystkie
Twoje marzenia mogą się spełnić, jeśli masz odwagę do nich dążyć!
|
Gdy pudełko z niespodzianką będzie już puste, rozdam uczniom "Karty
życzeń". Wykorzystując metodę myślografii, przygotowałam trzy wzory kart,
które posłużą nam do zorganizowania "Koncertu życzeń". Przedstawiając
informacje na temat tego, co mamy w planie pracy w drugim semestrze, poproszę
uczniów, by każdy na swojej karcie zapisał jedno życzenie dotyczące naszego
planu. Może ono dotyczyć zakresu konkretnej umiejętności lub metody pracy,
którą dany uczeń chętnie pracuje. W klasie maturalnej oraz w trzeciej klasie
gimnazjum życzenie będzie mogło dotyczyć także powtórnego wyjaśnienia trudnego zagadnienia. Na koniec wszystkie "Karty życzeń" trafią do pudełka z niespodzianką. Będziemy je kolejno losować i odczytywać propozycje uczniów.
Praca tego typu będzie miała wiele korzyści - zarówno dla uczniów, jak i
dla mnie. Dzięki niej bowiem określę oczekiwania uczniów wobec moich lekcji,
będzie to zatem rodzaj ewaluacji dotychczasowej pracy, pokazujący z jednej
strony co należy uzupełnić, poprawić, a z drugiej jakimi metodami nadal warto
pracować. Uczniowie natomiast z pewnością poczują się dowartościowani i
zmotywowani, ponieważ będą mieć świadomość, że ich głos jest ważny i brany pod
uwagę.
A jakie są Wasze pomysły na
pierwsze zajęcia po feriach? Podzielcie się nimi w komentarzach.
Agata Karolczyk-Kozyra
Chcąc motywować uczniów do nauki, warto pamiętać, że "Dobry nauczyciel powinien być
SOJUSZNIKIEM, ale też powinien mieć trochę z postawy MISTRZA i NADZORCY".
Agata Karolczyk-Kozyra
Brawo!
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo 😊
UsuńSuper pomysł, moje dzieci są dopiero w 5 klasie, ale napewno im się to spodoba :)
OdpowiedzUsuńDziękuję, cieszę się, że się przyda ☺️
UsuńZnakomity pomysł!
OdpowiedzUsuńBrawo za kreatywność i otwarty umysł.
I ten pomysł na feedback. Genialne.
Dziękuję za miłe słowa ☺️
UsuńChciałabym mieć taką nauczycielkę polskiego jak Pani :) Widać, że wkłada Pani dużo serca i wysiłku w swoją pracę oraz, że zależy Pani na uczniach. To bardzo miłe :)
OdpowiedzUsuń