Wczoraj na moim profilu Kreatywny polonista na Facebooku umieściłam stacje zadaniowe do "Makbeta"w formie genially. Link do nich zamieszczam TUTAJ. Dziś chciałabym Wam zaproponować kolejny pomysł na pierwsze spotkanie z lekturą. Jest to jedno z ćwiczeń pamięciowych, dzięki któremu szybko możemy sprawdzić, czy nasi uczniowie przeczytali lekturę oraz co z niej zapamiętali. Świetnie sprawdzi się zarówno w tradycyjnym nauczaniu w klasie, jak i w obecnej sytuacji podczas zdalnego nauczania, np. podczas zajęć w postaci wideokonferencji. U mnie pojawi się na pierwszej lekcji, wprowadzającej do "Makbeta".
Pierwsza osoba podaje trzy dowolne informacje na temat treści lektury. To mogą być wiadomości na temat bohaterów, miejsc, przedmiotów, sytuacji, itd. Wszystko, co skojarzy jej się z utworem. Następnie jej sąsiad po prawej lub wskazana przez nią osoba podaje kolejne trzy informacje. Istotne jest, by były one inne, nie powtarzały się. Uczestnicy zatem muszą nie tylko znać treść, ale też skupić uwagę na tym, co mówią poprzednicy. Utrwalają zatem treść lektury i jednocześnie ćwiczą pamięć, koncentrację i uważne słuchanie. Gra może trwać tak długo, aż nie skończą się pomysły lub określony wcześniej czas. Chcąc zmotywować uczniów do aktywnego udziału, grę można też rozgrywać na punkty lub plusy. Pamiętajmy jednak, że podstawowym celem nie jest tu punktowa wygrana, a uruchomienie wyobraźni i utrwalenie wiedzy o lekturze.
Agata Karolczyk-Kozyra
Kreatywny polonista
Mega :))) pomysły skupiają uwagę uczestnika na chęci udziału po to aby być i wiedziec a nie zdobyć aby dotrzeć do wyznaczonej punktami bezsensownej poprzeczki:))))... upr,ekmie prosze o kontakt :)))) 690457507:)))))) pilnie potrzebuje takiego nauczyciela on-line:))) 3ka dzieci ..16,14,11 lat:))
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń