Dziś szybki i spontaniczny pomysł na lekcję podsumowującą epokę, a właściwie to nawet trzy epoki. Wreszcie udało mi się szczęśliwie dobrnąć do końca tematów przeznaczonych do realizacji w klasie pierwszej. Niestety w tym czasie przeszliśmy na nauczanie hybrydowe, dlatego część moich uczniów uczy się zdalnie. Przygotowując na platformie zoom lekcję podsumowującą kulturę renesansu, baroku i oświecenia dla drugoklasistów postanowiłam wykorzystać możliwość podzielenia uczniów na grupy, tzw. pokoje. W tym celu w ustawieniach (Settings) weszłam w opcję In Mitting (Advanced) i włączyłam Breakout room. Dzięki temu po wejściu uczniów na lekcję mogłam swobodnie podzielić ich na kilkuosobowe grupy.
Następnie udostępniłam na ekranie wybrane fragmenty z podręcznika, w oparciu o które uczniowie pracowali w zespołech. Poprosiłam, by każdy zespół przygotował sześć pytań do trzech epok (po dwa do epoki). Podczas pracy uczniów zaglądałam do każdego pokoju, rozmawiałam z nimi o sposobach pracy nad zadaniem. Po kilku minutach zamknęłam pokoje, by wszyscy wrócili na wspólną lekcję. Było widać, że ta forma pracy bardzo przypadła moim drugoklasistom do gustu. Na koniec przeprowadziliśmy quiz o kulturze epok. Uczniowie zadawali sobie wzajemnie pytania i odpowiadali na nie. Za każdą prawidłową odpowiedź można było otrzymać plusa. Aktywność była wspaniała. Młodzież pracowała przez całe zajęcia. Gdy lekcja się kończyła, było słychać komentarze: "Już?", "Tak szybko?"
Jak widać mała rzecz, a cieszy. Nie tylko nauczyciela, ale też ucznia. A najważniejsze, że dzięki tej formie udało mi się zaktywizować wszystkich. To pokazuje, że zdalne lekcje wcale nie muszą być nudne lub traktowane jako zło konieczne.
Kreatywny polonista
Agata Karolczyk-Kozyra
Gratuluję pomysłu oraz technicznego zacięcia, aby szukać nowych opcji w Zoomie. Krótki z zarazem tresciwy wpis.
OdpowiedzUsuńPani Agato, czy podział zooma na pokoje jest w płatnej wersji ?
OdpowiedzUsuń