Kilka dni temu razem z moją koleżanką, bardzo kreatywną polonistką Kornelią Musiał, spontanicznie wpadłyśmy na pomysł lekcji powtórzeniowej dla klas ósmych. Plan od razu postanowiłyśmy wdrożyć w życie i zrealizować z naszymi klasami. Jego celem jest utrwalenie wiedzy na temat lektur obowiązkowych na kilka dni przed egzaminem, przy jednoczesnym rozwijaniu kompetencji kluczowych. Projekt "Przewodnik" opiera się na powtórzeniu lektur obowiązkowych przez pryzmat miejsca i ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ łączy wiedzę z zakresu języka polskiego i geografii.
Etapy pracy:
1. Uczniowie dobierają się w zespoły trzyosobowe, a następnie losują dwa miejsca z listy.
Na koniec prace zostaną uwiecznione w szkolnej galerii zdjęć oraz zorganizowana zostanie z nich wystawa.
Podczas realizacji zadania rozwijane są zarówno kompetencje twarde, jak i miękkie. Wśród nich można wyróżnić:
Kreatywne polonistki
Agata Karolczyk-Kozyra i Kornelia Musiał
Komentarze
Prześlij komentarz