Przejdź do głównej zawartości

"NIEZBĘDNIK KREATYWNEGO NAUCZYCIELA" - RECENZJA

Żyjemy w niezwykłym tempie. Niemalże każdego dnia w naszym życiu dzieje się coś nowego, ważnego, pilnego, co należy zanotować, zapisać, zaplanować. Dlaczego? Planowanie bowiem ułatwia nam życie i pozbawia je chaosu, a regularne zapisywanie wszystkiego, co mamy do załatwienia, zrobienia, przygotowania, sprawia, że łatwiej jest nam wszystko zorganizować, zapamiętać i uniknąć błędu. Tym samym planowanie daje nam spokój i poczucie bezpieczeństwa. Chcąc je osiągnąć, warto regularnie korzystać z planera. Dzięki niemu stajemy się lepiej zorganizowani i o wszystkim pamiętamy. Ważny jest jednak jego przemyślany wybór. Mój padł na „Niezbędnik Kreatywnego Nauczyciela”.

Jest to kalendarz stworzony przez nauczycielki i edukatorki, które na co dzień pracują w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także prowadzą blogi, strony internetowe, zajmują się szkoleniem nauczycieli. Ich bogate doświadczenie jest zatem gwarancją świetnego materiału. Warto podkreślić, że pozycja powstała z myślą o współczesnych Nauczycielach i Nauczycielkach, którym nie jest obce aktywne nauczanie i którzy nieustannie dążą do zmiany edukacji. „Niezbędnik Kreatywnego Nauczyciela” to organizer, który jest podyktowany także potrzebami pedagogów i wychowawców, dlatego każdy znajdzie w nim przestrzeń dla siebie. Jego atutem jest jego solidne wykonanie, a pastelowa okładka sprawia, że chętnie się po niego sięga.

To jednak nie tylko tradycyjny kalendarz nauczyciela. To pozycja, dzięki której każdy nauczyciel i nauczycielka przełamie nudę na swoich zajęciach i sprawi, że uczniowie z niecierpliwością będą oczekiwać kolejnego spotkania. Jednocześnie pokaże innym, że lekcja wychowawcza może być wspaniałą przygodą i wcale nie musi być nudna.  Znajdują się tu bowiem gotowe pomysły na zajęcia wychowawcze, liczne porady dotyczące zadbania o swój dobrostan, sposoby rozwijania kreatywności uczniów, motywujące sentencje i wskazówki do pracy z dziećmi i młodzieżą, propozycje ciekawych filmów oraz książek dla uczniów i nauczycieli.

Myślę, że „Niezbędnik Kreatywnego Nauczyciela”  ma jeszcze wiele atutów, jednak najlepiej będzie jeśli każdy weźmie go w swoje ręce i sam oceni efekt pracy doświadczonych edukatorek. Jestem pewna, że kalendarz ten pomoże Wam w realizacji wielu ciekawych planów i wyzwań. Będzie wspierał planowanie, motywował i pokazywał, jak uwierzyć w siebie i oddolnie zmieniać naszą edukację. Mówiąc nieco innym językiem, „Niezbędnik Kreatywnego Nauczyciela” to rzeczywiście pozycje niezbędna, absolutny must have na najbliższy rok szkolny. Serdecznie polecam!

Specyfikacja:

Format: 24,5 x 16,5

Twarda kartonowa okładka na podwójnej białej spirali

226 stron wysokiej jakości białego papieru

Tydzień rozplanowany na dwie strony, dużo miejsca na notatki

Z przodu: spis treści, plan lekcji oraz zbiór informacji o uczniach

Z tyłu: strony na tworzenie notatek wizualnych

W środku: podział na miesiące; pomysły na to, co można zrobić w danym miesiącu z klasą; pomysły na lekcje wychowawcze; spis świąt nietypowych i ważnych dni

                                                                                            Agata Karolczyk-Kozyra
                                                                                             Kreatywny polonista

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

11 listopada - scenariusz uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości "Nie ma sprawy ważniejszej niż Polska"

Rocznica odzyskania niepodległości to jedno z najważniejszych świąt w kalendarzu szkolnym, ponieważ kształtuje postawy patriotyczne i uczy szacunku do historii ojczystej. Wpisuje się zatem nie tylko w rozwijanie kompetencji kluczowych, ale przede wszystkim w realizację założeń polityki oświatowej państwa. O różnych pomysłach na świętowanie Dnia Niepodległości pisałam już tutaj , tutaj i jeszcze tutaj . Na podanych stronach znajdziecie nie tylko opisy uroczystości szkolnych, ale też gotowe pomysły na lekcje otwarte i pokazowe, gry edukacyjne i wieczory filmowe. W mojej szkole niemalże od piętnastu lat z okazji Narodowego Święta Niepodległości odbywa się uroczysta akademia o randze powiatowej, w której uczestniczą władze powiatowe i miejskie oraz społeczność szkolna. Przygotowanie co roku nowego scenariusza, utrzymującego wysoki poziom, to trudne wyzwanie, dlatego zawsze pod uwagę fakt, by był on przygotowany tak, aby młodzież licealna  zainteresowała się tym, co dzieje się na s

PIERWSZA LEKCJA, czas start!

Nowy rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, dlatego warto zastanowić się nad pierwszą lekcją i to właśnie jej poświęcony jest dzisiejszy wpis. Wielu polonistów, zwłaszcza tych, którzy zaczynają pracę w szkole, zastanawia się jak zacząć, by było ciekawie, inaczej niż zwykle, by zrobić dobre wrażenie na uczniach, z którymi zaczyna się pracę. To już nie te czas, kiedy to nauczyciel, wchodząc do klasy, budził strach i swoją osobą sprawiał, że natychmiast robiło się cicho. Ci, którzy robią tak nadal, z pewnością nie będą się cieszyć autorytetem wśród młodych ludzi. Dziś nauczyciel musi być kreatywny, to tutor [1] lub coach [2] , a może nawet tutor i coach jednocześnie, dlatego już od pierwszych zajęć musi jasno określić cele współpracy z uczniami. Nie od dziś wiadomo, że pierwsza lekcja z reguły poświęcona jest zaprezentowaniu przedmiotowego systemu oceniania oraz zapoznaniu z kanonem lektur na dany rok szkolny. Można ją jednak urozmaicić na kilka sposobów. Otrzymując nową klasę

JAK PRACOWAĆ METODĄ STACJI ZADANIOWYCH na lekcjach języka polskiego?

Cieszę się, że zaglądacie na mojego bloga i szukacie tu inspiracji. Dziś pomysł uniwersalny, który można wykorzystać na każdym poziomie edukacyjnym. Metodę tę poznałam dzięki nauczycielom języka polskiego, którzy udzielają się w grupach dla polonistów  na Facebooku. Stacje zadaniowe, bo o nich mowa, to jedna z ciekawszych metod aktywizujących, która polega na zmienności zadań, sposobu ich wykonania oraz na dosłownej zmianie miejsca pracy. Uczniowie pracują na przygotowanych wcześniej stanowiskach, zawierających zadania z określonej partii materiału. Podczas lekcji nauczyciel jest wyłącznie obserwatorem. metoda ta zachwyciła mnie do tego stopnia, że często wykorzystuję ją podczas zajęć. Pracuję nią chętnie, ponieważ widzę, że uczniom również się podoba. Stacje zadaniowe często pomagają utrwalić i usystematyzować nam wiedzę na temat omawianych lektur. Jak przygotować się zatem do pracy metodą stacji zadaniowych? Oto kilka praktycznych wskazówek: 1. Należy odpowiednio przygoto