Przejdź do głównej zawartości

11 listopada pod hasłem "WOLNOŚĆ KOCHAM I ROZUMIEM", czyli jeszcze jeden scenariusz

O Narodowym Święcie Niepodległości pisałam już w tym roku dwukrotnie, proponując zarówno pomysły na ciekawe lekcje, jak i scenariusz uroczystej akademii. Koncepcji jednak mi nie brak, dlatego dziś dodaję nowy pomysł na kolejną uroczystość. Tym razem pod hasłem "Wolność kocham i rozumiem". Wykorzystuję w nim fragmenty odezwy Rady Regencyjnej proklamującej niepodległość Polski, "Przedwiośnia" Stefana Żeromskiego oraz kompilację cytatów Jana Pawła II. Mama nadzieję, że komuś z Was się przyda, a może zainspiruje do stworzenia własnego. Czasu już coraz mniej. Link do scenariusza znajdziecie tutaj.



Jednocześnie zachęcam do zapoznania się tutaj z najnowszym numerem czasopisma internetowego "Problemy Oświaty i Wychowania", wydawanego przez leszczyńskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W numerze tym znajdziecie mój zeszłoroczny scenariusz akademii z okazji 11 listopada.

                                                                                                        Agata Karolczyk-Kozyra

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ten pierwszy link jest prawidłowy? Bo nic nie odczytuję. PS. Bardzo ciekawy blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że jest jakiś problem z tym linkiem. Niestety nie wiem dlaczego nie działa. Proszę o kontakt przez profil Kreatywny polonista na FB.

      Usuń
  3. Witam serdecznie, natknęłam się dość przypadkowo na ten artykuł, ale mnie zaintrygiwał. Niestety link się nie otwiera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o kontakt przez Messenger lub profil Kreatywny polonista na FB

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

11 listopada - scenariusz uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości "Nie ma sprawy ważniejszej niż Polska"

Rocznica odzyskania niepodległości to jedno z najważniejszych świąt w kalendarzu szkolnym, ponieważ kształtuje postawy patriotyczne i uczy szacunku do historii ojczystej. Wpisuje się zatem nie tylko w rozwijanie kompetencji kluczowych, ale przede wszystkim w realizację założeń polityki oświatowej państwa. O różnych pomysłach na świętowanie Dnia Niepodległości pisałam już tutaj , tutaj i jeszcze tutaj . Na podanych stronach znajdziecie nie tylko opisy uroczystości szkolnych, ale też gotowe pomysły na lekcje otwarte i pokazowe, gry edukacyjne i wieczory filmowe. W mojej szkole niemalże od piętnastu lat z okazji Narodowego Święta Niepodległości odbywa się uroczysta akademia o randze powiatowej, w której uczestniczą władze powiatowe i miejskie oraz społeczność szkolna. Przygotowanie co roku nowego scenariusza, utrzymującego wysoki poziom, to trudne wyzwanie, dlatego zawsze pod uwagę fakt, by był on przygotowany tak, aby młodzież licealna  zainteresowała się tym, co dzieje się na s

PIERWSZA LEKCJA, czas start!

Nowy rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, dlatego warto zastanowić się nad pierwszą lekcją i to właśnie jej poświęcony jest dzisiejszy wpis. Wielu polonistów, zwłaszcza tych, którzy zaczynają pracę w szkole, zastanawia się jak zacząć, by było ciekawie, inaczej niż zwykle, by zrobić dobre wrażenie na uczniach, z którymi zaczyna się pracę. To już nie te czas, kiedy to nauczyciel, wchodząc do klasy, budził strach i swoją osobą sprawiał, że natychmiast robiło się cicho. Ci, którzy robią tak nadal, z pewnością nie będą się cieszyć autorytetem wśród młodych ludzi. Dziś nauczyciel musi być kreatywny, to tutor [1] lub coach [2] , a może nawet tutor i coach jednocześnie, dlatego już od pierwszych zajęć musi jasno określić cele współpracy z uczniami. Nie od dziś wiadomo, że pierwsza lekcja z reguły poświęcona jest zaprezentowaniu przedmiotowego systemu oceniania oraz zapoznaniu z kanonem lektur na dany rok szkolny. Można ją jednak urozmaicić na kilka sposobów. Otrzymując nową klasę

JAK PRACOWAĆ METODĄ STACJI ZADANIOWYCH na lekcjach języka polskiego?

Cieszę się, że zaglądacie na mojego bloga i szukacie tu inspiracji. Dziś pomysł uniwersalny, który można wykorzystać na każdym poziomie edukacyjnym. Metodę tę poznałam dzięki nauczycielom języka polskiego, którzy udzielają się w grupach dla polonistów  na Facebooku. Stacje zadaniowe, bo o nich mowa, to jedna z ciekawszych metod aktywizujących, która polega na zmienności zadań, sposobu ich wykonania oraz na dosłownej zmianie miejsca pracy. Uczniowie pracują na przygotowanych wcześniej stanowiskach, zawierających zadania z określonej partii materiału. Podczas lekcji nauczyciel jest wyłącznie obserwatorem. metoda ta zachwyciła mnie do tego stopnia, że często wykorzystuję ją podczas zajęć. Pracuję nią chętnie, ponieważ widzę, że uczniom również się podoba. Stacje zadaniowe często pomagają utrwalić i usystematyzować nam wiedzę na temat omawianych lektur. Jak przygotować się zatem do pracy metodą stacji zadaniowych? Oto kilka praktycznych wskazówek: 1. Należy odpowiednio przygoto