Każdy nauczyciel musi nauczyć się odczytywać objawy zachowań wynikających z nadmiernego stresu oraz nabyć umiejętności potrzebne, by pomóc swoim uczniom zachować spokój, koncentrację i uważność.
Tego właśnie uczy książka Stuarta Shankera i Susan Hopkins SELF-REG w edukacji. Przewodnik dla nauczycieli i psychologów.
Pozwala ona przeformułować zachowanie ucznia, dzięki czemu łatwiej odróżnić złe zachowanie od zachowań wynikających z nadmiernego stresu, zachowania opozycyjno-buntownicze od reakcji walki lub ucieczki, niesłuchanie od nieprzetwarzania, czy stres pozytywny od negatywnego.
Książka prezentuje pomysły, strategie i narzędzia, które pozwalają zrozumieć zachowania młodego człowieka. To nie tylko teoretyczny przewodnik po koncepcji samoregulacji, ale również praktyczny poradnik dla nauczycieli, wychowawców i wszystkich zainteresowanych wspieraniem dzieci i młodzieży w radzeniu sobie z wyzwaniami emocjonalnymi i poznawczymi.
Komentarze
Prześlij komentarz